Orientační nabídka


 

Žádost

Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádost doručená povinnému subjektu dne 22.05.2024.
 

 
 

Dotaz žadatele:

Dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím tímto žádáme o poskytnutí informací souvisejících se soutěží na zajištění vlakové dopravy – Železniční doprava v systému DÚK-elektrická páteř (dále jen „soutěž“) v níž byl stran zadavatele za pozoruhodných okolností a za pravděpodobné ignorace stavu reálné kvality v již poskytované osobní železniční dopravě* jako vítěz určena firma RegioJet byznysmena Jančury. (*četnost zpoždění, četnost provozních výpadků-včetně nezabezpečení či enormně pozdního zabezpečení náhradní dopravy, počet uložených sankcí, technická způsobilost vlakových jednotek, stáří vozového parku atd.)

V kontextu výše zmíněné problematiky a současně s přihlédnutím ke stavu, že předmětná soutěž je již uzavřena a vítěz znám se tímto na Ústecký kraj obracíme s žádostí o poskytnutí informace v tomto rozsahu:

1)

sdělení jména a příjmení všech členů výběrové komise která rozhodla, že vítězem předmětné soutěže je společnost RegioJet, popř. sdělení „elektronického odkazu“ skrze který lze jména a příjmení všech členů výběrové komise zjistit.

2)

sdělení o tom, kdo jménem zadavatele soutěže, tj. Ústeckého kraje jednotlivé členy výběrové komise určil či jmenoval, popř. sdělení „elektronického odkazu“ skrze který lze požadovaný údaj zjistit.

3)

Bylo-li o tom, že vítězem předmětné soutěže je společnost RegioJet rozhodnuto hlasováním, žádáme o sdělení záznamu o hlasování, popř. sdělení „elektronického odkazu“ skrze který lze záznam o hlasování zjistit.

Pokud rozhodnutí výběrové komise o tom, že vítězem předmětné soutěže je společnost RegioJet nepředcházelo hlasování, ale toliko pouhá rozprava a usnesení, žádáme o sdělení záznamu (zápisu) o takové rozpravě či usnesení.

4)

sdělení zda tzv. Zadávací dokumentace k předmětné soutěži je veřejně přístupným dokumentem, a pokud ano kde a za jakých podmínek je možné získat či pořídit její stejnopis či kopii, popř.

sdělení „elektronického odkazu“ skrze který lze tzv. Zadávací dokumentaci k předmětné soutěži zjistit.

Má-li ÚK za to, tzv. Zadávací dokumentace k předmětné soutěži není veřejně přístupným dokumentem, pak žádáme o sdělení konkrétního právního předpisu, který utajení před veřejností stanoví.

5)

sdělení zda tzv. Přihlašovací dokumentace společnosti RegioJet do předmětné soutěže (tj. dokumentace s níž se společnost RegioJet do soutěže přihlásila, tvrdila kvality odpovídající zadání a v důsledku které soutěž vyhrála) je veřejně přístupným dokumentem, a pokud ano kde a za jakých podmínek je možné získat či pořídit její stejnopis či kopii, popř. sdělení „elektronického odkazu“ skrze který lze tzv. Přihlašovací dokumentaci společnosti RegioJet do předmětné soutěže zjistit.

Má-li ÚK za to, tzv. Zadávací dokumentace k předmětné soutěži není veřejně přístupným dokumentem, pak žádáme o sdělení konkrétního právního předpisu, který utajení před veřejností stanoví.

6)

sdělení kdo z členů výběrové komise (jmenovitě), jak, a kdy pravdivost a reálnost tvrzení společnosti RegioJet, obsažená v její tzv. Přihlašovací dokumentaci prakticky prověřoval.

7)

sdělení, zda bylo vyhlášení soutěže projednáváno v Radě Ústeckého kraje, a pokud ano, žádáme o sdělení, kdy a kde se tak stalo, a to včetně sdělení záznamu (zápisu) o takovém projednávání, popř. sdělení „elektronického odkazu“ skrze který lze informace z procesu projednání zjistit.

Pokud vyhlášení soutěže projednáváno v radě ÚK nebylo, pak žádáme o sdělení proč.

8)

sdělení, zda bylo vyhlášení soutěže projednáváno v Zastupitelstvu Ústeckého kraje, a pokud ano, žádáme o sdělení, kdy a kde se tak stalo, a to včetně sdělení záznamu (zápisu) o takovém projednávání, popř. sdělení „elektronického odkazu“ skrze který lze informace z procesu projednání zjistit.

Pokud vyhlášení soutěže projednáváno v radě ÚK nebylo, pak žádáme o sdělení proč.

9)

sdělení, zda tzv. Zadávací dokumentace k předmětné soutěži či jiná opatření ÚK řeší či neřeší situaci, že vítěz soutěže-společnost RegioJet

a) předmětný provoz (dopravní obslužnost) v termínu dle tzv. Zadávací dokumentace nestihne zahájit [bude žádat o odklad nebo provoz vůbec nezahájí],

 

b) předmětný provoz (dopravní obslužnost) v termínu dle tzv. Zadávací dokumentace zahájí, avšak vozovými jednotkami či s kritérii dopravní obslužnosti které ve skutečnosti nebudou ve stoprocentním souladu s onou dokumentací [aby dostál povinnosti ke které se zavázal vítězstvím v soutěži, a dosáhl tak i na nemalou finanční částku s tím spojenou, tak provoz zahájí, avšak s vlakovými hajtrami, pravidly a personálem obvyklým pro RegioJet-viz např. odkaz pod textem],

 

c) předmětný provoz (dopravní obslužnost) v termínu dle zadávací dokumentace primárně zahájí zcela dle požadavků tzv. Zadávací dokumentace, avšak v průběhu provozu bude požadavky oné dokumentace k vlastnímu prospěchu, avšak obtíži cestují veřejnosti postupně, ba i soustavně degradovat, krátit a porušovat [a kdo ho pak přiměje k nápravě či zcela vypoví z kolejí pryč, když už se na ně jednou dostal?!!].“

 

Odpověď:

Ústecký kraj (dále jen „Povinný subjekt“, popř. ve vztahu k nabídkovému řízení „Železniční doprava v systému DÚK – elektrická páteř“ (dále jen „Nabídkové řízení“) vedeného podle § 10 a násl. zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZoVS“), také jen „Zadavatel“) obdržel dne 23. května 2024 žádost Spolku věřitelů a přátel práva z.s. se sídlem Lužická 2104/15, 27601 Mělník, IČO: 04942809 (dále jen „Žadatel“). Žadatel se na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“) domáhá poskytnutí následujících informací:

1)    „sdělení jména a příjmení všech členů výběrové komise která rozhodla, že vítězem předmětné soutěže je společnost RegioJet, popř. sdělení „elektronického odkazu“ skrze který lze jména a příjmení všech členů výběrové komise zjistit.“

Konečnému hodnocení nabídek byli přítomni níže uvedení členové hodnotící komise. Členové hodnotící komise byly jmenování Zadavatelem podle ustanovení § 42 odst. 1 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“).

- Bc. Aleš Cestr

- Ing. Jindřich Franěk

- Ing. Jakub Jeřábek

- Bc. Michaela Vašíčková

- Pavel Bureš

2) „sdělení o tom, kdo jménem zadavatele soutěže, tj. Ústeckého kraje jednotlivé členy výběrové komise určil či jmenoval, popř. sdělení „elektronického odkazu“ skrze který lze požadovaný údaj zjistit.“

Členy a náhradníky komise pro otevírání nabídek a členy a náhradníky hodnotící komise jmenovala Rada Ústeckého kraje, a to svým usnesením č. 062/66R/2023 ze dne 15. března 2023. Usnesení lze nalézt na: File.ashx (kr-ustecky.cz).

3) „Bylo-li o tom, že vítězem předmětné soutěže je společnost RegioJet rozhodnuto hlasováním, žádáme o sdělení záznamu o hlasování, popř. sdělení „elektronického odkazu“ skrze který lze záznam o hlasování zjistit. Pokud rozhodnutí výběrové komise o tom, že vítězem předmětné soutěže je společnost RegioJet nepředcházelo hlasování, ale toliko pouhá rozprava a usnesení, žádáme o sdělení záznamu (zápisu) o takové rozpravě či usnesení.“

Vyhodnocení konečných nabídek probíhalo v souladu s § 114 a násl. ZZVZ. Na základě tohoto Zadavatel stanovil v zadávací dokumentaci podrobná kritéria hodnocení nabídek. ZZVZ a podmínky stanovené v zadávací dokumentaci neumožňují, jak se Žadatel mylně domnívá, provést konečné posouzení a hodnocení nabídek pomocí hlasování, či rozpravy s projevem vlastního názoru či vůle jednotlivých členů hodnotící komise. O neproběhlém hlasování, neproběhlé rozpravě či neexistujícím usnesení tak u Povinného subjektu neexistuje žádný záznam či zápis.

4) „sdělení zda tzv. Zadávací dokumentace k předmětné soutěži je veřejně přístupným dokumentem, a pokud ano kde a za jakých podmínek je možné získat či pořídit její stejnopis či kopii, popř. sdělení „elektronického odkazu“ skrze který lze tzv. Zadávací dokumentaci k předmětné soutěži zjistit. Má-li ÚK za to, tzv. Zadávací dokumentace k předmětné soutěži není veřejně přístupným dokumentem, pak žádáme o sdělení konkrétního právního předpisu, který utajení před veřejností stanoví.“

Ano, zadávací dokumentace je veřejně přístupným dokumentem. Do zadávací dokumentace lze nahlédnout prostřednictvím odkazu https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0000921/zakazka/599196 .

Povinný subjekt zároveň upozorňuje na skutečnost, že část zadávací dokumentace, konkrétně dokumenty uvedené v příloze č. 6 (Informace k tarifu DÚK) závazného návrhu Smlouvy (Příloha č. 1 ZD):

d. Bezpečnostní politika ÚK

e. SAM pro UK

f. Typy SAM pro UK

g. Struktura UK karty

h. Odemykaci_Ukarta

o. Implementace formátu QR jízdenka pro mobilní aplikaci DÚKapka

(dále jen „Důvěrné dokumenty“) obsahují důvěrné a citlivé informace, a proto tyto Důvěrné dokumenty vede v režimu svého obchodního tajemství (viz § 10 odst. 3 ZoVS v návaznosti na § 36 odst. 8 a § 218 ZZVZ). Důvěrné dokumenty jsou poskytovány dopravcům výhradně na základě jejich písemné žádosti a oproti podpisu Dohody o ochraně důvěrných informací.

Důvěrné dokumenty obsahují technickou dokumentaci s postupem pro programování odbavovacích zařízení dle potřeb tarifu Dopravy Ústeckého kraje. Důvěrné dokumenty obsahují výhradně informace o bezpečnostním šifrování komunikace mezi odbavovacím zařízením a dopravní kartou DÚK nebo mobilní aplikací DÚKapka. Zpřístupnění Důvěrných dokumentů nepovolaným osobám výrazně zvyšuje riziko prolomení bezpečnostního zabezpečení šifrované komunikace, které může vést až k neoprávněné manipulaci s elektronickými penězi nebo elektronickými jízdními doklady.

5) „sdělení zda tzv. Přihlašovací dokumentace společnosti RegioJet do předmětné soutěže (tj. dokumentace s níž se společnost RegioJet do soutěže přihlásila, tvrdila kvality odpovídající zadání a v důsledku které soutěž vyhrála) je veřejně přístupným dokumentem, a pokud ano kde a za jakých podmínek je možné získat či pořídit její stejnopis či kopii, popř. sdělení „elektronického odkazu“ skrze který lze tzv. Přihlašovací dokumentaci společnosti RegioJet do předmětné soutěže zjistit. Má-li ÚK za to, tzv. Zadávací dokumentace k předmětné soutěži není veřejně přístupným dokumentem, pak žádáme o sdělení konkrétního právního předpisu, který utajení před veřejností stanoví.“

Údaje a sdělení, které v rámci své nabídky v Nabídkovém řízení poskytl Zadavateli účastník RegioJet, a.s. Vám poskytujeme v příloze tohoto dopisu. Zároveň Povinný subjekt sděluje, že na základě § 218 ZZVZ jsou z poskytování dle InfZ vyloučeny mj. informace které se považují za důvěrné a které dodavatel poskytl zadavateli v zadávacím řízením a jako důvěrné je označil. V případě údajů a sdělení, které v rámci své nabídky v Nabídkovém řízení poskytl Zadavateli účastník RegioJet, a.s. jsou dodavatelem za důvěrné označeny části

- Finanční model

- Provozní koncepce

Pokud nejsou naplněny jiné zákonné důvody, nemohou být tyto části nabídky na základě výše popsaného § InfZ Povinným subjektem poskytnuty.

6) „sdělení kdo z členů výběrové komise (jmenovitě), jak, a kdy pravdivost a reálnost tvrzení společnosti RegioJet, obsažená v její tzv. Přihlašovací dokumentaci prakticky prověřoval.“

Povinný subjekt má za to, že s ohledem na časový posun zahájení Doby plnění od okamžiku konečného hodnocení nabídek, kdy vítězný účastník nemá k tomuto okamžiku zajištěny náležitosti, prostředky, personál a práva pro plnění budoucí zakázky, není možné „praktické prověření“ provést. Povinný subjekt na tomto místě dále uvádí, že vlastností nezajištění náležitostí, prostředků, personálu a práv k okamžiku konečného hodnocení nabídek trpí i nabídky ostatních účastníků Nabídkového řízení.

Povinný subjekt dále uvádí, že hodnotící komise při konečném posuzování nabídek vycházela ze závěrů zpracovaných externími poradci, kteří se mj. podíleli na tvorbě zadávací dokumentace a jejichž identifikace je v zadávací dokumentaci obsažena.

7) „sdělení, zda bylo vyhlášení soutěže projednáváno v Radě Ústeckého kraje, a pokud ano, žádáme o sdělení, kdy a kde se tak stalo, a to včetně sdělení záznamu (zápisu) o takovém projednávání, popř. sdělení „elektronického odkazu“ skrze který lze informace z procesu projednání zjistit. Pokud vyhlášení soutěže projednáváno v radě ÚK nebylo, pak žádáme o sdělení proč.“

Zahájení Nabídkového řízení bylo v souladu s § 59 odst. 3 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů projednáno v Radě Ústeckého kraje. Projednání proběhlo v rámci 66. schůze Rady Ústeckého kraje v VI. volebním období 2020 – 2024, konané dne 15. března 2023 od 10:35 do 12:02 v sídle Krajského úřadu Ústeckého kraje, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem.

Zápis z 66. schůze Rady Ústeckého kraje Vám v souladu a v podobě, který stanovila judikatura (např. rozsudek Nejvyššího správního soudu č. 6As40/2004), poskytujeme přílohou.

8) „sdělení, zda bylo vyhlášení soutěže projednáváno v Zastupitelstvu Ústeckého kraje, a pokud ano, žádáme o sdělení, kdy a kde se tak stalo, a to včetně sdělení záznamu (zápisu) o takovém projednávání, popř. sdělení „elektronického odkazu“ skrze který lze informace z procesu projednání zjistit. Pokud vyhlášení soutěže projednáváno v radě ÚK nebylo, pak žádáme o sdělení proč.“

Zahájení Nabídkového řízení nebylo v Zastupitelstvu Ústeckého kraje projednáno. Rozhodovací pravomoci zastupitelstva ve věcech samostatné působnosti jsou vyhrazeny v § 35 a § 36 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů. Zastupitelstvo má dále na základě § 37 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů právo vyhradit si další pravomoci v samostatné působnosti mimo pravomoci vyhrazené radě podle § 59 odst. 1 téhož zákona. Pro případy zahájení nabídkových řízení Zastupitelstvo Ústeckého kraje toto své právo nevyužilo a není tak položen zákonný důvod pro projednání zahájení Nabídkového řízení v Zastupitelstvu Ústeckého kraje.

9) „sdělení, zda tzv. Zadávací dokumentace k předmětné soutěži či jiná opatření ÚK řeší či neřeší situaci, že vítěz soutěže-společnost RegioJet

a) předmětný provoz (dopravní obslužnost) v termínu dle tzv. Zadávací dokumentace nestihne zahájit [bude žádat o odklad nebo provoz vůbec nezahájí],

b) předmětný provoz (dopravní obslužnost) v termínu dle tzv. Zadávací dokumentace zahájí, avšak vozovými jednotkami či s kritérii dopravní obslužnosti které ve skutečnosti nebudou ve stoprocentním souladu s onou dokumentací [aby dostál povinnosti ke které se zavázal vítězstvím v soutěži, a dosáhl tak i na nemalou finanční částku s tím spojenou, tak provoz zahájí, avšak s vlakovými hajtrami, pravidly a personálem obvyklým pro RegioJet-viz např. odkaz pod textem],

c) předmětný provoz (dopravní obslužnost) v termínu dle zadávací dokumentace primárně zahájí zcela dle požadavků tzv. Zadávací dokumentace, avšak v průběhu provozu bude požadavky oné dokumentace k vlastnímu prospěchu, avšak obtíži cestují veřejnosti postupně, ba i soustavně degradovat, krátit a porušovat [a kdo ho pak přiměje k nápravě či zcela vypoví z kolejí pryč, když už se na ně jednou dostal?!!].“

Ano, zadávací dokumentace popsané případy řeší. Ve všech Žadatelem uváděných případech bude Zadavatel postupovat v souladu se zadávací dokumentací.

 
Zodpovídá: Alena Bačíková
Vytvořeno / změněno: 6.6.2024 / 6.6.2024
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém