Dotaz žadatele:
„zasílám
Vám touto cestou žádost podle zákona 106/1999 SB., jsem občanem obce Zubrnice a
dojíždím pravidelně individuální, linkovou dopravou nebo přívozem ve Velkém
Březně do zaměstnání do Ústí nad Labem a měl bych pár dotazů k uzavírce mostu
Eduarda Beneše v Ústí nad Labem dále mostů ev. č. 62-007 v Mojžíři a 62-008 v
Neštědicích na silnici I/62 a částečné uzavírce již zmiňované silnice plánované
ŘSD na konec letošního roku. Jak je bohužel vidět ani jedna z institucí
vlastnící mosty neumí společně dlouhodobě plánovat, aby nedošlo k čemu
dojde.
Jak
bude zajištěn plynulý vjezd individuální dopravou do Ústí nad Labem po silnici
č. 261? Spousta řidičů díky částečné uzavírce silnice č. I/62 budou využívat i
komunikaci č. 261 z Děčína do Ústí nad Labem a tím se ještě zhorší vjezd do
Ústí díky uzavírce Benešova mostu. Objízdná trasa přes Jílové tuto situaci
nevyřeší.
Jak
bude zajištěn plynulý vjezd do Ústí nad Labem po silnici č. 261 linkovou
případně městskou dopravou?
Budou
vybudována záchytná parkoviště například ve Velkém Březně pro využití
železniční osobní dopravy na trati č.072 počítá se vůbec s osobní železniční
dopravou? V tomto případě to může být nejrychlejší přesun za čímkoli.
Využívám,
jak jsem již psal na začátku, přívoz ve Velkém Březně a majitel přívozu
pravděpodobně ukončí živnost. Nikdo mu o uzavírkách mostů nedal vědět. Dozvídá
se informace náhodně. Je ŘSD případně Ústecký kraj na tyto situace připraven?
Pomůže živnostníkům, kteří budou touto nepříjemnou situací postiženi?
Nechci
být a věřím, že i ostatní nebudou touto nepříjemnou situací omezováni a
dostanou se za prací, do škol a kulturou do krajského města včas a Ústecký kraj
ve spolupráci s ŘSD najde nejlepší řešení.“
Odpověď:
Povinný subjekt poskytuje dle § 14 odst. 5 písm. d) InfZ v souladu se žádostí následující informace.
K bodu
2. a 3. sdělujeme následující: Ze strany Ústeckého kraje je ve spolupráci s
dopravcem ČD a Správou železnic připravováno posílení stávající objednávky
vlaků osobní dopravy. Toto posílení bude mít podobu zřízení speciální vlakové
linky provozované převážně mezi železniční stanicí Ústí nad Labem západ a Ústí
nad Labem - Střekov. V žel. stanici Ústí nad Labem západ budou na tyto
mimořádné spoje navazovat spoje ostatních linek veřejné drážní dopravy, na
které mohou přestoupit cestující směřující do žel. stanice Ústí nad Labem hl.
n. Vzhledem k dané a neměnné kapacitě dopravní cesty není možné mimořádné
vlakové spoje vést přímo na hlavní nádraží. Vybrané spoje linky Ústí nad Labem
západ – Ústí nad Labem - Střekov budou prodlouženy do Velkého Března a na[1]bídnou
tak nad rámec vlaků linky U7, popř. spojů veřejné linkové dopravy, další
alternativu, jak se do centra Ústí nad Labem dostat relativně časově komfortním
způsobem. V této souvislosti připomínáme odjezdy vlaků linky U7 ze žel. stanice
Velké Březno směrem do Ústí nad Labem v 5:11, 6:28 a 8:28. Tyto tři spoje budou
doplněny prodloužením mimořádné linky v 6:54 a 8:00 z Velkého Března.
V
případě bodu 1. týkající se silnice II. třídy obdržíte současně sdělení o
odložení žádosti z důvodu věcné nepříslušnosti k podání informace s bližším
odůvodněním. V případě uzavírky silnice č. I/62, kterou zmiňujete v bodě 1. a
4. současně sdělujeme, že zdejší silniční správní orgán zatím neobdržel žádost
o zvláštní užívání a uzavírku silnice č. I/62 z důvodu opravy mostů na této
komunikaci.
K bodu
4. dále sdělujeme, že v případě podání žádosti o uzavírku zdejší silniční
správní úřad postupuje dle ust. § 24 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních
komunikacích, v platném znění, kdy je v ust. § 24 odst. 2 tohoto zákona
taxativně uvedeno s kým má správní orgán povinnost uzavírku projednat. V
případě ostatních osob dotčených uzavírkou silniční správní úřad dbá, aby byl
umožněn např. přístup k sousedním nemovitostem. Oprava komunikací je ve
veřejném zájmu a z ustanovení tohoto zákona vyplývá, že každý musí strpět
takovéto omezení na komunikaci bez nároku na náhradu škody vzniklé mu v
souvislosti s uzavírkou.