Dotaz žadatele:
„obracím se na Vás s žádostí o poskytnutí informace ve věci dopravního opatření souvisejícího s uzavřením mostu Edvarda Beneše.
Z dostupných informací vyplývá, že v rámci objízdné trasy či dočasných dopravních změn, které budou trvat cca 1,5 roku, nebude vyhrazen jízdní pruh pro vozidla taxislužby z centra a okolo hlavního nádraží směr na Mariánský most, tak i ze Střekova přes Mariánský most do centra. V této souvislosti si Vás dovoluji požádat o sdělení důvodů, proč nebylo přihlédnuto k vyčlenění jízdního pruhu i pro vozidla taxislužby, která jsou součástí systému individuální přepravy osob a mnohdy zajišťují přepravu osob s omezenou schopností pohybu, seniorů nebo cestujících směřujících na nádraží apod.
Vozidla taxislužby jsou mnohdy pro některé obyvatele města snadnější, rychlejší přepravou než je MHD.“
Odpověď:
Povinný subjekt poskytuje dle § 14 odst. 5 písm. d)
InfZ v souladu se žádostí následující informace.
Při projednávání dopravně-inženýrských opatření
týkajících se rekonstrukce mostu E. Beneše v Ústí nad Labem jsme evidovali
požadavek ze strany provozovatelů taxislužeb na možnost využití jízdních pruhů
vyhrazených pro BUS. Tam, kde to bylo technicky možné, je tato varianta
umožněna, což je v části ulice Malá Hradební a v ulici U nádraží. V jiných
částech, tedy přes Mariánský most vč. nájezdů, to z důvodu využití světelného
signalizačního zařízení určeného pro tramvaje a trolejbusy není z technických
důvodů možné.