POVINNĚ ZVEŘEJŇOVANÉ INFORMACE ORGÁNŮ VEŘEJNÉ SPRÁVY
dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, podmínkách Ústeckého kraje
4.1. Kontaktní poštovní adresa
4.2. Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
4.3. Úřední hodiny
4.4. Telefonní čísla
4.5. Čísla faxu
4.6. Adresa internetové stránky
4.7. Adresa podatelny (s elektronickým podpisem)
4.8. Další elektronické adresy
5. Případné platby můžete poukázat
6. IČ
7. DIČ
8. Dokumenty
8.1. Seznamy hlavních dokumentů
8.2. Rozpočet
10. Příjem žádostí a dalších podání
12. Formuláře
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
14. Předpisy
14.1.Nejdůležitější používané předpisy
14.2.Vydané právní předpisy
15. Úhrady za poskytování informací
15.1.Sazebník úhrad za poskytování informací
15.2.Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
16. Licenční smlouvy
16.1.Vzory licenčních smluv
16.2.Výhradní licence
17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
POVINNĚ ZVEŘEJŇOVANÉ INFORMACE ORGÁNŮ VEŘEJNÉ SPRÁVY
dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, podmínkách Ústeckého kraje
Ústecký kraj
Ústecký kraj jako vyšší územní samosprávný celek byl vytvořen v souladu s ústavním zákonem č. 347/1997 Sb., o vytvoření vyšších územních samosprávních celků a o změně ústavního zákona České národní rady č. 1 /1993 Sb., Ústava ČR. Je vymezen územím okresů Děčín, Chomutov, Litoměřice, Louny, Most, Teplice a Ústí nad Labem. Postavení kraje a jeho orgánů vymezuje zákon č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), v platném znění (zákon o krajích, novela zákona o krajích).Kraj je územní společenství občanů; náleží mu právo na samosprávu, které vykonává v rozsahu stanoveném zákonem a v souladu s potřebami kraje. Kraj je veřejnoprávní korporací; vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.
Kraj v samostatné působnosti pečuje ve svém územním obvodu v souladu s místními předpoklady a s místními zvyklostmi o komplexní rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, zejména o vytváření podmínek pro rozvoj sociální péče, o uspokojování potřeby ochrany a rozvoje zdravých životních podmínek, dopravy a spojů, potřeby informací, výchovy a vzdělávání, celkového kulturního rozvoje a ochrany veřejného pořádku. Při výkonu samostatné působnosti kraj spolupracuje s obcemi; nesmí přitom zasahovat do jejich samostatné působnosti. Orgány kraje jsou povinny záměry rozvoje kraje vždy konzultovat s příslušnými orgány obcí, jichž se dotýkají.
Kraj je oprávněn vyjadřovat se k záležitostem, které se dotýkají jeho samostatné působnosti. Orgány státu jsou povinny předem projednat s orgány kraje opatření dotýkající se samostatné působnosti kraje.
Státní orgány a orgány obcí poskytují orgánům kraje na požádání bezplatné údaje a informace pro výkon jejich působnosti. Tuto povinnost má i kraj vůči státním orgánům a orgánům obcí. Ochrana osobních údajů podle zvláštních předpisů zůstává nedotčena.
Při výkonu samostatné působnosti se kraj řídí:
1. při vydávání závazných vyhlášek zákonem,
2. v ostatních záležitostech též jinými právními předpisy vydanými na základě zákona.
Kraj vykonává na svém území státní správu ve věcech, které stanoví zákon. Působnost v těchto věcech je přenesenou působností kraje.
V souladu s § 2 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, jsou orgány kraje zastupitelstvo kraje, rada kraje, hejtman kraje, krajský úřad, zvláštní orgán zřízený podle zákona.
Z potřeby přiblížit se občanům, posílit jejich vliv na veřejném dění a v důsledku přibližování se k Evropské unii bylo v České republice provedeno nové územní členění a k 1. lednu 2001 vzniklo 14 krajů.
Zastupitelstvo Ústeckého kraje, zvolené ve volbách v říjnu roku 2020, má 55 členů, jeho zasedání jsou veřejná. Výkonným orgánem je Rada Ústeckého kraje s 11 členy, kteří byli zvoleni ze zastupitelů. Kraj reprezentuje a navenek zastupuje hejtman. Výkon veřejné správy v rámci kraje zajišťuje krajský úřad. Úřad tvoří ředitel úřadu a zaměstnanci kraje zařazení do krajského úřadu. Krajský úřad se člení na odbory, oddělení.
Ústecký kraj je zřizovatelem mnoha organizací. Zde je uveden seznam všech rozpočtových, příspěvkových, zřizovaných, řízených a jiných organizací, které jsou povinným subjektem zřízeny nebo jsou jakkoli pravidelně navázány na rozpočet povinného subjektu.
4.1. Kontaktní poštovní adresa
Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 02 Ústí nad Labem
4.2. Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 02 Ústí nad Labem
4.3. Úřední hodiny
po |
08:00 - 17:00 |
|
st | 08:00 - 17:00 |
|
|
po | 07:30 - 12:00 | 12:30 - 17:00 |
|
út | 07:30 - 12:00 | 12:30 - 15:30 |
|
st | 07:30 - 12:00 | 12:30 - 17:00 |
|
čt | 07:30 - 12:00 | 12:30 - 15:30 |
|
pá | 07:30 - 12:00 | 12:30 - 14:00 |
|
po | 08:00 - 11:00 | 13:00 - 17:00 |
út | 08:00 - 11:00 | 13:00 - 14:00 |
st | 08:00 - 11:00 | 13:00 - 17:00 |
čt | 08:00 - 11:00 | 13:00 - 14:00 |
pá | 08:00 - 11:00 | 12:00 - 13:00 |
4.4. Telefonní čísla
Telefon ústředna: 475 657 111
Telefonní seznam Krajského úřadu Ústeckého kraje.
4.5. Čísla faxu
Číslo faxu: 475 200 245
4.6. Adresa internetové stránky
4.7. Adresa elektronické podatelny
4.8. Další elektronické adresy
5. Případné platby můžete poukázat
Česká Spořitelna, Praha, číslo účtu: 882733379/0800
V pokladně krajského úřadu lze využít možnosti platby platební kartou.
Informace o zřízení účtu u ČNB
6. IČ
70892156
7. DIČ
CZ70892156, je plátce DPH
8. Dokumenty
8.1. Seznamy hlavních dokumentů
Oblast zdravotnictví a sociální péče
- Principy zabezpečení Ambulantní pohotovostní péče (LSPP) v Ústeckém kraji
- Koncepce zdravotnictví Ústeckého kraje
- Projekty ve zdravotnictví
- Protidrogová politika Ústeckého kraje
- Informace o možnostech rozvoje poskytování sociálních služeb Ústeckým krajem
eGoverment strategie Ústeckého kraje
Oblast školství, mládeže a tělovýchovy
- Výroční zpráva o stavu a rozvoji vzdělávací soustavy v Ústeckém kraji ve školním roce 2006/2007
- Dlouhodobý záměr vzdělávaní a rozvoje vzdělávací soustavy v Ústeckém kraji 2008/2010
Dokumenty odboru ZPZ jsou u místěny na webu Ústeckého kraje zde.
Dokumenty k Průmyslové zóně Triangl
- http://www.triangle-city.cz
- http://www.reregions.com
- http://www.industrialzonetriangle.com
- Projekt ReRegions - O projektu
- Případové studie ze socioekonomické oblasti
- Případové studie ze životního prostředí
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Fond Ústeckého kraje
Vyhodnocení dopadů a přínosů pro Ústecký kraj z dotací EU za období 2007-2012
Podpora VaV v Ústeckém kraji v období 2014+
Zmapování potřeb základních, středních a vysokých škol ve vazbě na nové programovací období
Komunikace s městy a obcemi o budoucích projektových záměrech
Investiční příležitosti Ústeckého kraje – databáze průmyslových hal, průmyslových zón a brownfieldů
Dotace Ústeckého kraje – dotační možnosti pro obce, školy a neziskové organizace a pro podnikatele
Spolufinancování projektů veřejných žadatelů podpořených z Regionálního operačního programu NUTS II Severozápad v období 2007-2013
8.2. Rozpočet
Dnem 1. ledna 2000 nabyl účinnost zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, který upravuje podmínky práva svobodného přístupu k informacím a stanoví základní podmínky, za nichž jsou informace poskytovány. Žadatelem pro účel tohoto zákona je každá fyzická i právnická osoba, která žádá o informaci. Informace se poskytnou žadateli na základě žádosti nebo zveřejněním. Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.
Ze žádosti musí být zřejmé, že je určena Ústeckému kraji, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
Je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické podatelny povinného subjektu - epodatelna@kr-ustecky.cz Bude-li elektronická žádost podána na jinou elektronickou adresu, nebude s ní nakládáno jako s žádostí podle zákona č. 106/1999 Sb.
Žádost o poskytnutí informací vyřizuje příslušný odbor Krajského úřadu Ústeckého kraje. Za vyřízení zodpovídá vedoucí odboru. V případě, že nelze žádost podřadit pod působnost žádného odboru, vyřizuje žádost odbor legislativně-právní. . Pokud se žádost týká informace již zveřejněné, lze na ni žadatele odkázat společně s informací, kde lze zveřejněnou informaci získat.
Postup pro vyřízení žádosti a lhůty se dále řídí § 14 zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Informace nemůže být poskytnuta:
· je-li v souladu s právními předpisy označena za utajovanou informaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup,
· pokud je označena za obchodní tajemství (viz § 17 zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, v platném znění),
· týká-li se majetkových poměrů osob,
· vztahuje-li se na ni ochrana osobnosti a soukromí (poskytne se jen v souladu s právními předpisy upravujícími jejich ochranu),
· byla-li předána osobou, jíž takovou povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí,
· je-li zveřejňována na základě zvláštního zákona (například zákona č. 89/1995 Sb., o státní statistické službě) a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období,
· byla-li by tím porušena ochrana duševního vlastnictví, stanovená zvláštním předpisem (například zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů /autorský zákon/, v platném znění), dále viz § 11, odst. 5,
· týká-li se probíhajícího trestního řízení,
· týká-li se
rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou rozsudků,
· týká-li se
plnění úkolů zpravodajských služeb,
· týká-li se
přípravy, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího
kontrolního úřadu,
· týká-li se
činnosti příslušné organizační složky Ministerstva financí podle zvláštního
právního předpisu.
· týká-li se činnosti České národní banky v souvislosti s vedením centrální evidence
účtů.
Ústecký kraj může omezit poskytnutí informace, pokud jde o:
Povinný subjekt posoudí žádost a:
a) brání-li nedostatek údajů o žadateli podle § 14, odstavce 2 postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14b nebo 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží,
b) v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti,
c) v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
d) nerozhodne-li podle § 15, poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění; je-li zapotřebí licence podle § 14b, předloží v této lhůtě žadateli konečnou licenční nabídku.
Pokud žádosti nelze, třeba jen zčásti, vyhovět, vydá o tom příslušný odbor krajského úřadu ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, s výjimkou případů, kdy je žádost příslušným odborem odložena pro nesplnění náležitostí stanovených zákonem.
Rozhodnutí o odmítnutí žádosti musí obsahovat označení odboru, který je vydal, číslo jednací a datum vydání rozhodnutí, označení příjemce rozhodnutí, výrok s uvedením právních předpisů, podle nichž bylo rozhodováno, řádné odůvodnění, poučení o místu, době a formě podání opravného prostředku a podpis. Rozhodnutí se vždy doručuje do vlastních rukou žadatele.
Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí. Odvolání se podává Ústeckému kraji nebo Krajskému úřadu Ústeckého kraje, a ten jej předloží k projednání příslušnému odvolacímu orgánu. Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat.
10. Příjem žádostí a dalších podání
Ústně lze podat žádost:
- telefonicky (kontakt na poskytovatele - vedoucího věcně příslušného odboru nebo jeho sekretariát – viz telefonní seznam)
- osobně (na odbor legislativně-právní, případně na sekretariát věcně příslušného odboru)
Žádosti sdělené ústně budou vyřizovány neformálně, tedy i ústně bez zbytečného nárůstu administrativy. Pokud se žadatel nespokojí s ústním vyřízením, je třeba, aby podal písemnou žádost.
Písemně lze podat žádost:
· poštou na adresu: Krajský úřad Ústeckého kraje
Velká Hradební 3118/48
400 02 Ústí nad Labem
· předáním písemné žádosti
- na podatelnu (přízemí č. 116, úřední hodiny Po, St 7:30-12:00 a 12:30-17:00; Út, Čt 7:30 – 12:00 a 12:30 – 15:30; Pá 7:30 – 12:00 a 12:30 – 14:00)
· na formuláři žádosti o poskytnutí informace, který je k dispozici v informačním centru (přízemí budovy Krajského úřadu Ústeckého kraje)
Žádost lze podat elektronickou poštou pouze na následující adresu elektronické podatelny:
· adresa elektronické podatelny: epodatelna@kr-ustecky.cz.
Náležitosti písemné a elektronické žádosti:
a) uvedení, že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona
b) kdo ji činí (Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.V případě elektronické cesty musí být uvedena i elektronická adresa)
c) předmět žádosti
- musí být srozumitelný
- musí z něj být zřejmé, jaká informace je požadována
- nesmí být formulován příliš obecně
- obecné
· o odvolání rozhoduje věcně příslušný ústřední orgán státní správy
· odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace se podává písemně poštou na podatelně krajského úřadu do 15 dnů ode dne doručení (ve smyslu poučení uvedeném v rozhodnutí)
· pokud účastník řízení v důsledku nesprávného poučení nebo proto, že nebyl poučen vůbec, podal opravný prostředek po lhůtě, má se za to, že jej podal včas, jestliže tak učinil nejpozději do tří měsíců ode dne oznámení rozhodnutí
· krajský úřad (příslušný odbor) vyřizuje odvolání proti rozhodnutí orgánů obcí
· krajský úřad (příslušný odbor) rozhoduje o opravných prostředcích proti prvoinstančnímu rozhodnutí orgánu státní správy vydaným podle zákona č. 202/1990 Sb., zákona č. 337/1992 Sb., a na úseku místních daní a poplatků
- Odbor školství, mládeže a tělovýchovy krajského úřadu rozhoduje o odvolání proti prvoinstančnímu rozhodnutí orgánu státní správy (ředitel školy nebo školského zařízení, zřizovaného státem, krajem , obcí nebo svazkem obcí) vydaným podle ust. § 165 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů a podle ust. § 24 odst. 4 písm. a) zákona č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.
- Opravným prostředkem proti správnímu rozhodnutí vydanému v působnosti odboru ZPZ je odvolání, které může účastník řízení podat podle povahy věci buď k Ministerstvu životního prostředí nebo k Ministerstvu zemědělství vždy do 15ti dnů od jeho doručení, a to podáním ke Krajskému úřadu Ústeckého kraje. Podrobné poučení o způsobu podání odvolání, jeho náležitostech a počítání odvolací lhůty je vždy součástí vydaného rozhodnutí.
- oddělení stavebního řádu
12. Formuláře
Formuláře lze získat:
a) ze seznamu formulářů – seznam formulářů
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
14. Předpisy
14.1. Nejdůležitější používané předpisy
zákon č. 374/2011 Sb., o zdravotnické záchranné službě
14.2. Vydané právní předpisy
15. Úhrady za poskytování informací
15.1. Sazebník úhrad za poskytování informací
1. Náklady na pořízení kopií:
kopie a tisk jednostranného formátu A4..................... 1,60 Kč
kopie a tisk oboustranného formátu A4...................... 2,80 Kč
kopie a tisk jedné strany formátu A3.......................... 3,00 Kč
kopie a tisk oboustranného formátu A3...................... 5,40 Kč
skenování jedné strany formátu A3, A4.................... 0,90 Kč
V případě použití jiného formátu se úhrada stanoví ve výši skutečných nákladů na pořízení kopií.
2. Náklady na pořízení technických nosičů dat:
CD/DVD…………………………………………………...8,00 Kč
Blue-Ray 50 GB ……………………………………….167,00 Kč
Flash disk 8 GB ………………………………………. 211,00 Kč
V případě použití jiného technického nosiče dat se úhrada stanoví ve výši skutečných nákladů na pořízení technických nosičů dat.
3. Náklady na odeslání informací žadateli:
Náklady na poštovní služby budou vyčísleny dle ceníku České pošty, s. p., platného v den odeslání informace žadateli.
Náklady na balné účtovány nebudou uplatňovány.
V případě osobního odběru požadovaných informací nebude úhrada nákladů na odeslání informací žadateli uplatňována.
4. Náklady za mimořádně rozsáhlé vyhledání informací:
Za mimořádně rozsáhlé vyhledání informací není považováno vyhledání nepřesahující 30 minut práce. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací je požadována úhrada nákladů ve výši 113,00 Kč za každou další započatou půlhodinu práce související s takovým mimořádně rozsáhlým vyhledáním informace.
5. Náklady neuvedené:
V případě poskytnutí informace v jiných formátech a jazycích, a tedy nutného vynaložení jiných nákladů (například i druhu a formátu papíru, způsobu balného apod.), se úhrada stanoví ve výši skutečných nákladů.
6. Ostatní
Částka v korunách za poskytnutí informace bude zaokrouhlována vždy na celé číslo směrem dolů. Nepřesáhne-li částka za poskytnutí informace 20,- Kč v rámci jedné žádosti, úhrada nákladů nebude požadována.
16. Licenční smlouvy
16.1. Vzory licenčních smluv
16.2. Výhradní licence
Nebyly poskytovány.
17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.: