Název projektu: Za společným dědictvím na kole i pěšky
Registrační číslo: 100298046
Vedoucí partner: Ústecký kraj
Další projektoví partneři:
Projekt je financován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj prostřednictvím Programu na podporu přeshraniční spolupráce ČR – Sasko 2014 – 2020.
Hlavním cílem projektu je zpřístupnit veřejnosti přírodní a kulturní dědictví (podstávkové domy a lidovou architekturu). K tomu dojde vytvořením přeshraničního turistického produktu pro pěší a cyklisty. Dotčeným územím je Ústecký kraj (České Švýcarsko, Šluknovský výběžek), Liberecký kraj (Českolipsko), Saské Švýcarsko, Lužické hory, region Zittauer Gebirge (jižní část Horní Lužice). Výhodou předkládaného projektu je jeho celistvost a zajištění propojenosti přeshraničního regionu.
Hlavního cíle projektu bude dosaženo postupnou realizací jednotlivých dílčích cílů projektu:
1. Rozvoj cestovního ruchu zaměřeného na zpřístupnění společného kulturního a přírodního dědictví v krajině lidové architektury, zejména tedy podstávkových domů. Podstávkové domy jsou jedinečným druhem lidové architektury. Tento typ stavby je v Evropě ojedinělý a ve velké koncentraci se dochoval pouze v německo-česko-polském trojmezí. Kromě toho, že utváří charakter krajiny, dokládají také způsob života na území Horní Lužice, severních Čech a Dolního Slezska. Svědčí o společné historii, která země na tomto území spojuje. S podstávkovými domy se nespojují pouze stavebně-historické a kulturní hodnoty, nýbrž také současné pojmy jako ekologické stavby a zdravé bydlení.
2. Rozvoj a propojení společné přeshraniční sítě stezek jako základní turistické infrastruktury. Jedná se o propojení Ústeckého kraje, okresu Děčín, oblasti Českého Švýcarska a Šluknovského výběžku s Libereckým krajem, v oblasti Českolipska a na německé straně dojde k propojení s obcemi Bad Schandau, Sebnitz, Neustadt a okresy Budyšín a Zhořelec.
3. Vytvoření společného přeshraničního turistického produktu a realizace společných marketingových opatření pro dosažení cílů projektu a rozvoj oblasti. V rámci těchto společných marketingových aktivit bude realizována promojízda, setkání destinačních agentur a turistických infocenter z projektové oblasti, společná mapa pro pěší a cyklisty, společný průvodce, workshopy, veletrhy atd., krátké filmy propagující cyklistické stezky.
Výsledkem projektu bude
turistický produkt zaměřený na kulturní a přírodní dědictví v území
podstávkových domů. Bude proznačena přeshraniční síť cyklistických tras
.
Aktuality
Aktivity projektu:
Tiskové zprávy:
Soubory ke stažení: